Elke maandag discussiëren we over manga of Japanse muziek. Elke vrijdag bespreken we Japanse video's of Japanse videospellen. De woensdag staat in het teken van het in het zonnetje zetten van een otaku: stafleden van onze stichting, Tsunacon bezoekers en andere liefhebbers van de Japanse cultuur.

Dit blog is, naast een plek waar de stafleden van de Tsunacon hun Japanse ervaringen kwijt kunnen, ook nog eens het centrale punt voor de #Tsunaweek. In de reacties kan iedereen zijn antwoorden en meningen gegeven op de gestelde vragen en discussiepunten. Omdat de berichten ook worden vermeld op onze Twitter, kan er ook worden gereageerd via Twitter... mits de hashtag #Tsunaweek terug te vinden is in de tweet! Aan het einde van een dag kijken wij naar de antwoorden en plaatsen wij de door jullie gegeven antwoorden, eventueel voorzien van ons commentaar.

vrijdag 3 september 2010

#videospelvrijdag 03-09-'10: Inleiding


Het is vandaag #videospelvrijdag en dus eigenlijk tijd voor een stukje Japanse gaming op deze blog.


Ik raakte een beetje in paniek eerder vandaag. Ik ben niet zo'n Japanse gamer en had dus vrij weinig om over te praten op #videospelvrijdag. Uit nood heb ik maar om suggesties getweet, en die heb ik gekregen.
Ik moet zeggen dat dit nou typisch spelletjes zijn die mij leuk lijken om te bespreken op deze blog (bijzonder net uitgebracht...), maar het enige nadeel van Japanse spellen is dat ik er dus geen verstand van heb. De enige Japanse spellen waar ik over kan meepraten zijn Touhou, DDR en Osu!, maar dat is inmiddels al zo populair in de Japanse scène dat ze geen extra aandacht nodig hebben.

Ondertussen heb ik mezelf aangesmeerd dat ik de twee spellen uit de tweets (Yume Nikki en Persona) ga onderzoeken en mijn bevindingen ga delen tijdens de volgende #videospelvrijdag (over twee weken dus). In de tussentijd vraag ik om jullie mening over deze twee spellen, én om zelf ook suggesties te geven. Zelfs kun je jouw zelf-geschreven artikelen over Japanse spelletjes sturen naar contact@tsunacon.nl. Meedenken kan via Twitter (met hashtag #tsunaweek of #videospelvrijdag of @-reacties naar de Tsunacon-twitter) of in de reacties op deze blog!

Prettig weekend en tot ziens!

PS: Volgens mij zit onze Tsuna-Chan een in een dip de laatste tijd... ik herinner me nog een tijd dat ze heel enthousiast was, maar tegenwoordig haat ze ons allemaal en geeft ze Yume Nikki als suggestie. Ik word een beetje bang... what do?

1 opmerking:

  1. Leuk artikel!

    Ik ben alleen geschokt door de laatste regels onder het artikel en ben meteen begonnen met bevestigen of Tsuna-Chan langzaam aan stiekum niet meer emo dan Sasuke begint te worden.. maar er is hoop..!

    BeantwoordenVerwijderen