Elke maandag discussiëren we over manga of Japanse muziek. Elke vrijdag bespreken we Japanse video's of Japanse videospellen. De woensdag staat in het teken van het in het zonnetje zetten van een otaku: stafleden van onze stichting, Tsunacon bezoekers en andere liefhebbers van de Japanse cultuur.

Dit blog is, naast een plek waar de stafleden van de Tsunacon hun Japanse ervaringen kwijt kunnen, ook nog eens het centrale punt voor de #Tsunaweek. In de reacties kan iedereen zijn antwoorden en meningen gegeven op de gestelde vragen en discussiepunten. Omdat de berichten ook worden vermeld op onze Twitter, kan er ook worden gereageerd via Twitter... mits de hashtag #Tsunaweek terug te vinden is in de tweet! Aan het einde van een dag kijken wij naar de antwoorden en plaatsen wij de door jullie gegeven antwoorden, eventueel voorzien van ons commentaar.

dinsdag 28 september 2010

#weaboowoensdag 22-09-'10: Emanuel

Later dan normaal, maar dat komt omdat de beantwoorde vragenlijst via de e-mail pas werd ingevuld na zijn superdutje. Begrijpelijk als je een hele week games hebt lopen maken op een TVTAS eiland. Bij deze presenteren we Emanuel van der Meer.


Vertel eens wat over jezelf?
Mijn naam is Emanuel en zit op de opleiding Game Development van de HvA.


Je zit (zat) nu op Ameland, met wat voor een doel? (in dit geval G Ameland?)
Hiervoor moesten we voor een project naar Ameland toe om in een week een game te maken.


Wat houdt G Ameland in?
Je word in een groep ingedeeld met mensen die je zeer waarschijnlijk totaal niet kent waar meestal leuke ideeën uitkomen. Of je in ieder geval gedwongen word mensen te leren kennen. =P


We vroegen je om wat leuke vragen voor je zelf te verzinnen, dit was zijn antwoord:
Sorry ik kan geen vragen verzinnen om half 4 s'nachts. T_T' En me project is al afgelopen onderhand. D:


Wat is je favoriete anime/manga/game/cosplay etc? (En waarom?)
Anime:
Mijn Anime is toch wel Code Geass denk ik. =D. Het was echt een geweldige sneltrein waarvan je je soms afvraagt of het niet wat te snel ging maar het is echt zo'n serie die je boeiend bleeft houden.

Manga:
Ik denk dat ik nu toch echt een manhua moet gaan noemen. Helaas is hij nog niet vertaald in het Engels maar ik verwacht dat yen plus hem wel oppickt.

Het gaat over een lang gevecht tussen mensen met vaardigheden de Witch Hunters en de Heksen die hun eindeloze Mana uit hun hoeden halen. Het klinkt nogal simpel maar Tasha de hoofdpersoon heeft als hulpje een pompoen. ;D. De mooiste stukken zijn wanneer hij en z'n zusje tegenover elkaar staan. Hij stelt zijn zusje boven alles zelfs al is ze al vanaf het begin van het verhaal een heks. Wat voor problemen zorgt. =P

Game:
Op het moment is het in ieder geval Starcraft 2. Ik ben dol op RTS spellen en het is een tijd geleden sinds ik echt zin heb om een spel veel te spelen. En alle custom maps en opties zorgen ervoor dat het leuk blijft =P. Ook vind ik Recettear heel leuk dat door een enkele japanner gemaakt is. Eigenlijk zou ik dat iedere persoon die van anime houd aanbevelen door de schattige stemmetjes en characters. Alleen vergis je niet het is een redelijk moeilijk spel over het runnen van een item winkel en dungeons verkennen.

Cosplay:Ik vind dat een leuke cosplay van Samus (Metroid). Omdat het pak er goed uitziet en een beetje gehavend alsof ze echt net uit een gevecht komt. =P. Bovendien is Samus een tof personage voor cosplays vanwege het grote pak en je niet persé een aziatisch uiterlijk hoeft te hebben voor de cosplay.

Muziek:
Fact is een van mijn favoriete Japanse bands en ze kwamen ook opeens optreden in Nederland op het Powerfest 2010, compleet onverwachts. Het waren echt toffe bandleden waar je een praatje mee kon maken en kon mee schreeuwen met de tekst. Echt een onvergetelijke dag en het was niet eens groots geadverteerd dat ze kwamen want ze waren helaas maar 1 van de half uur durende acts. :(

Ik vind hun stijl moeilijk te omschrijven maar denk zelf dat de beste omschrijving is: allerlei verschillende bij elkaar passende geluiden. Niet geheel goed uitgesproken Engels maar wel mooie tekst, snelle instrumenten zoals in metal maar toch melodisch. :)




Vind je het jammer dat je niet op de TGS (Tokyo Game Show 2010) kan zijn, waarom?
Tuurlijk zou ik daar heen willen. wie niet? =P
Als je erheen mag kan je en in Japan rondlopen en games zien die nog niet eerder aangekondigd waren of waar in ieder geval nog geen verdere informatie over was. Maar ik zie het nog niet als een plek waar ik snel zou kunnen komen, misschien dat ik ooit verder kan komen in de games industrie en daar ooit zelf een spel kan laten zien.

Het zou toch wat zijn dat je altijd naar zulke plekken toe wou voor de sfeer en spellen die te zien zijn en er als werkende daar gewoon staat voor z'n eigen spellen. =D


Als je gratis naar Japan kon voor 3 weken, wat zou je daar het liefst willen doen?
Naar 2 of meerdere concerten gaan en cd's kopen. Ook een beetje rondlopen in Akihabara denk ik omdat ze daar veel interessante dingen hebben. Van de trekpleisters die je daar hebt staat een Sega arcade hal zeker bovenaan het lijstje. =P

Verder zou ik best het platteland willen zien.


Wat zie je graag in Nederland wat Japans gerelateerd is?
Ik zou graag een televisiezender hebben die anime uitzend of het nou gedubd is of niet. Ik vond Shinzo op Fox Kids namelijk erg tof om naar te kijken.


Bedankt dat je onze vragenlijst hebt ingevuld, zeker omdat je de eerste bent bij wie we dit doen.

Mocht je Emanuel beter willen leren kennen, je kan hem toevoegen op Facebook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten